shop@danage.dk74 44 26 36

Søg

Priser/ Reklamationsret / Handelsbetingelser

Enhver ordre faktureres til de angivne priser på bestillingstidspunktet. Tidligere udsendte prislister og/eller tilbud er ikke at betragte som bindende, idet der tages forbehold mod reguleringer som følge af ændringer i diverse prisfaktorer, der bl.a. kan omfatte ændringer i valuta kurser, fragtomkostninger og told vedr. importerede varer.

Porto eller fragtomkostninger faktureres som et separat beløb på fakturaen, og det beregnes ud fra den totale vægt af den aktuelle leverance.

Specialordrer fremstillet efter købers specifikation betaltes ved ordre.

Alle priser i Web Shoppen er inkl. Moms. P.g.a. valutaændringer, fejl i prislisten eller lign. forbeholder vi os ret til at ændre vore priser med øjeblikkelig virkning. Vi tager forbehold mod evt. fejl på www.danage.dk(pris, tekniske data mv.).

Levering:

Danage tilbyder afhentning i butikken, levering til din postbutik eller ønsket adresse (kan være hjem, arbejde, andet).

Ved at skrive "FLEX levering" (i notatfeltet under levering) kan posten aflevere din pakke på et af dig beskrevet sted hvis du ikke er hjemme, se mere på: http://www.postnord.dk/da/Privat/modtag/Modtagerflex/Sider/Modtagerflex- naarduikkeerhjemme.aspx. (Med FLEX levering opfattes Pakken som leveret når postbuddet scanner "leveret" og ansvaret for pakken overgår herfra til dig).

TRANSPORTSKADE??

Vi sender mere end 3500 pakker om året og har mindre end 10 pakker der bliver skadet. MEN - skulle skaden ske er her hvad du skal gøre og hvad der sker!

  1. Undersøg straks ved modtagelsen af varer, om emballagen har lidt overlast, og om indholdet er intakt.

    Der er altid modtageren, der skal reklamere til Post Nord da vi (Danage of Scandinavia) ellers ikke kan gøre Post Nord ansvarlig for evt. skader.

    Derefter tager Post Nord kontakt til os (Danage of Scandinavia) og beder os om at sende nye varer til kunden.

    Post Nord erstatter de varer der er skadet over for os (Danage of Scandinavia) og det vil derfor ikke påvirke kunden på anden måde end at der vil komme en ny levering og derved et par ekstra dage før udstyret kan tages i brug!

Ved transportskade skal De omgående henvende Dem til det transportselskab, der har haft ansvaret for transporten (post, bane, fragtmand). Er det Post Nord, kan det ske her:

http://www.postnord.dk/da/Privat/Kundeservice/reklamation/Sider/reklamation.aspx

Bemærk:
Vi har ikke mulighed for at kræve erstatning for transportskaden hos transportøren, hvis De returnerer varerne til os

_________________________________________________________________________________

HANDELSBETINGELSER

Definitioner

Aftalens parter
"Køber/Kunden/DU" anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til Danage of Scandinavia ApS (herefter DOS) afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.

”DOS” anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.

"Alle kontrakter indgåes efter Dansk lovgivning og enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole."

Produktinformation

På DOS hjemmeside oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en email til DOS via e-mail: shop@danage.dk

Priser

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer pga. kurssvingninger og/eller ændringer i efterspørgsel på markedet.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms. For ikke EU lande betales der ikke moms da moms og told skal betales i hjemlandet. Alle forsendelser til ikke EU lande fortoldes automatisk i modtager landet.
Prisen inkluderer ikke fragten til Kunden. Prisen på fragt afhænger af ønsket leveringsmetode samt beløb på samlet køb.

Bestilling

Præsentation af varer sammen med en pris på DOS er ikke et bindende tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud.
Købers bestilling af varer fra DOS udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud til DOS om at købe varen på de oplyste vilkår.
En bindende aftale mellem Køber og DOS er først indgået, når DOS ved en ordrebekræftelse accepterer det af Køber afgivne tilbud.

Betaling

De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer med kreditkort, bliver sendt direkte til Nets i krypteret form (SSL) som det kun er dig og Nets der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen sendes fra DOS. Ved bankoverførelse afsendes varen når det fulde beløb er modtaget på en af DOS's bankkonti.

Reklamationsret

DOS yder ifølge købeloven 24 måneders Reklamationsret fra modtagelsesdatoen på fabrikations- og materialefejl (mangler). Dette betyder, at Køber enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til DOS inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Køber bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.

Ved reklamation bedes Køber bruge en Pakke Post Service, da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Køber bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen. Skriv venligst tydeligt at Køber ønsker at gøre brug af reklamationsretten. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som Køber måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Hvis reklamationen ikke er berettiget skal køberen selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Når Køber ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse:

Danage of Scandinavia ApS
Industrivej 13
6310 Broager

Danmark

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Ansvarsfraskrivelse og garanti

Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Købers handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for DOS's kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

DOS afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som er pålagt i købeloven samt den producenten udsteder over for Køber.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når Du handler på www.danage.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Varen skal sendes retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis Køberen bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil Køberen har fundet ud af, om Køberen vil beholde det købte eller ej. Emballagen og evt. mærkater kan nemlig i nogle tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.

Ved returnering bedes Køberen bruge en Pakke Post Service, da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Køberen bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af ordren eller fakturaen. Skriv venligst tydeligt at Køberen ønsker, at gøre brug af fortrydelsesretten og at Køberen derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.

Disse returregler gælder alle standardvarer solgt som fjernsalg (til private) - det gælder ikke specielt fremstillet produkter som ikke forefindes i vores normale standard sortiment og heller ikke varer solgt til virksomheder.

Når Køberen ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal det indsendes til os på vores adresse:

Danage of Scandinavia ApS
Industrivej 13
6310 Broager

Danmark

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse.

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

Ombytningsret

Ved køb af julegaver i november og december gives en ekstraordinær ombytningsret, varer købt i denne periode kan byttes indtil d. 14. januar. Der gives ikke penge retur efter de 14 dages returret fra leveringen som man har i henhold til købeloven.

Misbrug

Misbrug af DOS medfører politianmeldelse.

Links

Forbrugerstyrelsen
Pengeinstitutternes Betalings Service

Persondatapolitik:

Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.

Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC. Rent teknisk kan "Cookies" deles op i to typer. Den ene type, kaldet "session Cookies" holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. "session Cookies" gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser.

Den anden type "Cookie", kaldet "permanent Cookies" gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En "permanent Cookie" er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside.

Logstatistik

Logstatistik bruges på www.danage.dkog betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. På www.danage.dkanvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.

Håndtering af personlige oplysninger

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og E-mail adresse 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos DOS og opbevares indtil den registerede ønsker data slettet.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 
Direktøren og partner for DOS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.danage.dk er Henning Kornbek
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.  

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Vi anvender tredjepart til behandling af dine oplysninger. Vi har indgået databehandleraftaler med databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Som registreret hos DOS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til DOS via e-mail henning@danage.dk